21 kwietnia

Klops z jajem


To już ostatnia moja propozycja do Kuchni Wielkanocnej. Klops , zwany także pieczenią rzymską , można serwować na ciepło i na zimno , z jajkami lub bez , jednak właśnie to jajeczne oczko dodaje mu uroku. Dodatkowo dorzuciłam jeszcze do mięsa pokrojoną w kostkę paprykę w dwóch kolorach , ale być może nie każdemu będzie odpowiadał paprykowy posmak , więc oczywiście można z niej zrezygnować (to był zresztą mój własny pomysł , który przyszedł mi do głowy dosłownie w ostatniej chwili ;-)

Składniki:
- 1 kg mięsa mielonego wołowo-wieprzowego (wieprzowiny może być więcej)
- 1 jajko surowe + 3-4 (zależnie od długości formy) jajka ugotowane na twardo
- 1/2 szkl. bułki tartej lub sucha bułka namoczona w mleku i odciśnięta (dodatkowo bułka tarta do obsypania)
- cebula
- 2 ząbki czosnku
- sól
- pieprz
- dodatkowo dodałam po połowie zielonej i czerwonej papryki pokrojonej w kostkę

Cebulę pokroić w kostkę i podsmażyć z drobniutko posiekanym czosnkiem. Dodać do mięsa razem z bułką , wbić jajko , przyprawić solą i pieprzem , dobrze wyrobić. Wąską formę nasmarować tłuszczem , wysypać tartą bułką , włożyć większą część masy mięsnej , po środku zrobić rowek i ułożyć w nim ugotowane i obrane ze skorupek jajka. Przykryć resztą mięsa , docisnąć po bokach i posypać tartą bułką. Piec około 1 godziny w temp. 180-200 st.C.


Brak komentarzy: