19 lipca

Sałatka z ogórków (z curry i musztardą)



Robiłam już ogórki musztardowe i z dodatkiem curry, ale każde osobno. Tym razem spróbowałam połączenia obu tych składników i muszę przyznać, że to całkiem zgrana para. Sałatka jest łagodna w smaku i żaden z dodatków nie jest dominujący, co bardzo mi odpowiada. Polecam :-)


Składniki:
- 1,2 kg ogórków gruntowych (waga po obraniu)
- 1  duża cebula
- 1 łyżka musztardy
- 1 łyżeczka gorczycy

Zalewa:
- 1/2 szklanki wody
- 1/4 szklanki octu
- 1/2 szklanki cukru
- 1 łyżka soli
- 1/2 łyżeczki curry

Ogórki umyć, obrać, pokroić w plasterki i wymieszać z cebulą pokrojoną w piórka.
Wszystkie składniki zalewy zagotować.
Gorącą zalewą zalać ogórki z cebulą, dodać gorczycę z musztardą, wymieszać i odstawić na 4-5 godzin.
Po tym czasie sałatkę przełożyć do słoików (razem z zalewą), szczelnie zamknąć i pasteryzować około 7-10 minut (od chwili zagotowania się wody).
Słoiki ustawić do góry dnem i w takiej pozycji zostawić do wystygnięcia.

Źródło przepisu

2 komentarze:

  1. Robię podobne, ale nie w formie sałatki, a takie długie kanapkowe. Cała rodzina je lubi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzieś widziałam taki przepis, ale nie zapisałam. Chyba dlatego, że uznałam, iż trudniej będzie zapakować je do słoików, no i trzeba będzie ręcznie kroić. Z drugiej strony, takie ogórki lepiej trzymają się na kanapce, więc może rzeczywiście warto spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń