08 września

Pikantne papryczki nadziewane serkiem

 

To przepis zwłaszcza dla wielbicieli ostrej papryki. Aczkolwiek przygotowana w ten sposób  papryczka nie jest aż tak pikantna jak na surowo, ponieważ najpierw gotuje się ją przez kilka minut w wodzie z dodatkiem octu, potem nadziewa farszem serowym, a na koniec zalewa podgrzaną oliwą lub olejem i odstawia na kilka dni. Gdybyście jednak nie dali się namówić na ostrą paprykę, to proponuję zamienić na słodką, tylko w wersji mini.

 

Składniki:
- ok. 10 ostrych papryczek
- 250 g serka śmietankowego
- oregano i bazylia
- 2-3 ząbki czosnku
- ok. 450 ml oleju lub oliwy
- 2-3 łyżki octu (np. jabłkowego)

Papryczki umyć, odciąć od górną część (wokół ogonka) i dokładnie usunąć nasiona. Papryczki przełożyć do garnka z wodą i octem. Postawić na ogniu i od momentu zagotowania gotować kilka minut. Odcedzić i wystudzić.
Serek wymieszać z oregano i bazylią (ja dałam po łyżeczce jednego i drugiego), następnie napełniać przestudzone papryczki. Gotowe ułożyć w słoiku, dodać ząbki czosnku i zalać podgrzanym olejem. Słoik zakręcić i odstawić na kilka dni.

Uwagi:
Ostre papryczki najlepiej przygotowywać w rękawiczkach. Ja ostatnio tego nie zrobiłam i przez cały wieczór piekły mnie palce ;-)

Na podstawie tego przepisu.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam! Ale nigdy nie zrobiłam takich papryczek samodzielnie :)

    OdpowiedzUsuń