18 maja

Sałatka z dynią marynowaną

  

Bardzo dobra sałatka z marynowaną dynią. Co prawda jest to tylko jeden spośród kilku składników tej sałatki, ale jako dosyć nieoczywisty dodatek, wart zaakcentowania. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie każdy ma dostęp do dyni w takiej postaci. Ja sama pierwszy raz zamarynowałam dynię zeszłej jesieni (nie wiedziałam, czy jej smak będzie mi odpowiadał, więc nie wstawiłam przepisu, ale postaram się to nadrobić w tym roku). Marynowana dynia jest lekko słodko-kwaśna i sama w sobie może nie każdemu przypaść do gustu, ale w tej sałatce spisuje się doskonale - nadaje jej wyrazistości i koloru.


Składniki:
- 1 puszka kukurydzy
- 1 puszka czerwonej fasoli
- 150 g szynki konserwowej
- 100 g sera żółtego
- 3 ogórki konserwowe
- 4-5 płatów papryki konserwowej
- 1 por
- 100-150 g dyni marynowanej
- 3 łyżki majonezu
- 1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
- sól i pieprz

Kukurydzę i fasolę odcedzić.
Szynkę, ser, ogórki i paprykę pokroić w drobną kostkę.
Białą część pora drobniutko posiekać.
Odcedzoną dynię pokroić w dosyć drobną kostkę (chyba, że już była wcześniej drobno krojona do marynowania, to nie trzeba).
Wszystko razem wymieszać, dodać majonez, zioła prowansalskie, przyprawić solą i pieprzem, ponownie wymieszać. Gotową sałatkę wstawić do lodówki na co najmniej pół godziny.

Na podstawie przepisu ze strony Doradca smaku.pl.

Brak komentarzy: