21 października

Marynowana papryka



Mój m-żonek bardzo lubi marynowaną paprykę, dlatego nie mogło zabraknąć jej pośród zimowych zapasów. Ja sama też ją lubię, choć może nie aż w takich ilościach. Do kanapki, do obiadu, do sałatek - super. Jeszcze tylko muszę przekonać do niej dzieci ;-)


Składniki na 3 kg papryki:
- 1 l wody
- 1 szkl. octu 10%
- 1 szkl. cukru
- 3 łyżki soli

- kilka łyżek oleju

Paprykę umyć, pokroić na ćwiartki lub ósemki, wydrążyć.
Składniki zalewy (bez oleju) zagotować w dużym garnku. Dodać przygotowaną paprykę i gotować w zalewie 5 minut. Gorącą nałożyć do czystych, wyparzonych słoików i zalać zalewą (od czasu do czasu poruszać słoikiem, żeby wyszły bąbelki powietrza). Na wierzch wlać po 1 łyżce oleju do każdego słoika. Następnie zakręcać, odwracać do góry dnem i pozostawić do wystygnięcia.

Z podanej porcji wychodzą 4 litrowe słoiki marynowanej papryki.

5 komentarzy:

  1. zapomniałaś o ziarnach pieprzu, ziela angielskiego ,liścia laurowego nie wspomnę o gorczycy trochę cebulki by się przydało bo jak już w zalewie octowej to niech będzie wszystko co ma być.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. O niczym nie zapomniałam :-) Papryka jest pyszna i bez tych przypraw.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam wczoraj, pyszna. Fajny sposób gotowania papryki w zalewie. Do słoika dałam liść, ziele, no i zwiększyłam o pół ilość zalewy. MonikaK

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że smakuje :-)
    U mnie zalewy było w sam raz, ale to zależy też od papryki - jeśli jest cienka i lekka, to wyjdzie jej więcej niż tej grubej i ciężkiej.

    OdpowiedzUsuń