15 sierpnia

Ogórki pikle


 Takie pikle to dobry sposób na spożytkowanie ogórków nasienników. Jeżeli ktoś ma własny ogródek , to trudno się ich ustrzec - zawsze gdzieś jakiś się skryje pod liściem ;-)  U mnie ostatnio było ich całkiem sporo... 
Przepis pochodzi z książeczki z przepisami s. Leonilli.

 Składniki:
- 1 kg ogórków nasienników
- kilka łodyg kopru

Zalewa (zagotować i przestudzić):
- 2 szkl. wody
- 3 łyżki cukru
- 3/4 szkl. octu 10%
- 30 g soli (1 łyżka)
- 3-4 liście laurowe
- kilka ziaren ziela angielskiego

Ogórki umyć , obrać , wykroić nasiona (można wybrać łyżeczką) , pokroić w pasy i posolić na noc (ok. 1 łyżkę).
Następnego dnia ogórki odcedzić z soku , włożyć do słoików , do każdego dodać 1-2 kawałki kopru i zalać przygotowaną wcześniej zalewą. Pasteryzować 20 minut.

2 komentarze:

  1. pamiętam jak się robiło pikle u mnie w domu ale ja jakoś za nimi wtedy nie przepadałam, ponieważ smaki mi się nieco zmieniły muszę spróbować:)dzięki za przypomnienie

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja babcia takie robiła ostatnio - boskie w smaku!

    OdpowiedzUsuń