12 listopada

Zupa-krem z brokułów


Swego czasu na blogach pojawiło się dużo przepisów na zupę z brokułami. Postanowiłam też spróbować , bo nigdy wcześniej takiej nie robiłam. Przyznam , że nie zachwyciła mnie smakiem , ale była "zjadliwa" (dzieci jednak mocno się krzywiły i m-żonek też kręcił nosem). Następnym razem (o ile taki będzie) skorzystam z innego przepisu i przekonam się , czy da się coś z tym zrobić , żeby smakowało nam lepiej , czy po prostu z brokułami nie jest nam po drodze. A ten przepis podaję tylko dlatego , że miał pozytywne komentarze na stronie Czarnej Oliwki , więc komuś jednak posmakowało ;-)

Składniki:
- 400 g brokułów
- 1 marchewka
- 2 ziemniaki średniej wielkości lub 1 duży
- 100 g cebuli
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 1 litr wody (u mnie rosół z kostki)
- sól i pieprz
- śmietana

Brokuły podzielić na małe różyczki. Marchewki i ziemniaki obrać , pokroić na kawałki. Następnie pokroić cebulę. Marchewkę, ziemniaki i cebulę podsmażyć delikatnie na oliwie i dusić na wolnym ogniu przez 5 minut. Dodać brokuły. Zalać wodą i lekko posolić. Nakryć pokrywką i gotować przez 30 minut (aż warzywa będą miękkie). Następnie wszystko razem zmiksować i przyprawić do smaku. Przed podaniem dodać po kleksie śmietany.

10 komentarzy:

  1. Podoba mi się, ciekawe czy by mi posmakowała. Ja brokuły bardzo lubię, więc może tak :))

    OdpowiedzUsuń
  2. My brokułową uwielbiamy, ale moja Mama (mistrzyni w tej dziedzinie) przygotowuje ją według zupełnie innego przepisu, a mianowicie:

    Mama 500 g brokuła - podzielonego na różyczki gotuje w ok. 1,5 l bulionu. Gdy już brokuł stanie się miękki, blenduje wszystko z 400 g śmietany 18% i
    3-4 "trójkącikami" serka topionego. Na koniec porządnie przyprawia solą, pieprzem i (niechlubnie) vegetą. Podaje z grzankami.

    Ta zupa jest w naszym domu zdecydowanie jedną z ulubionych.

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zupy krem sa zdecydowanie najpyszniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Arabesko, wstawię niedługo zupę-krem z cukinii. Zapraszam :) Brokuł i cukinia mają wiele wspólnego (nijaki smak;)),może mój przepis wniesie coś do Twojego zupowego arsenału?:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Majanko , w takim razie Tobie powinna smakować ;-)

    Zaytoon , dzięki za przepis - podoba mi się dodatek serka topionego. To może być właśnie to , czego mi brakuje w tej zupie ;-)

    Asiejo , tak w ogóle to ja bardzo lubię kremowe zupy , ale ta wyszła jakby mało kremowa (pomijając już sam smak) ;-)

    Mafilko , z cukinii powiadasz ? Do leczo daję jej całkiem sporo , więc może i w postaci zupy mi posmakuje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ze śmietany wyczarowałaś smoka ;)świetnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie tworzyłam niczego szczególnego , ale skoro kojarzy się ze smokiem , to niech będzie smok ;-))

    OdpowiedzUsuń
  8. W mojej brokułowej-oprócz składników wymienionych w podanym przez Panią przepisie - musi pojawić się kalafior i seler (korzeń), rezygnuję zaś z cebuli. Warzywa rozdrabniam, gotuję (w lekko osolonej wodzie) do miękkości bez wcześniejszego podsmażania, miksuję. Zaoszczędzone "kalorie" rekompensuję sobie dodając do zupki pół małego kubeczka śmietany 12 lub 18%. Doprawiam pieprzem i solą do smaku. Taką zupkę zjadamy ze smakiem z groszkiem ptysiowym, niewielką ilością makaronu (wstążki, świderki, rurki)albo z grzankami. Pozdrawiam. AniaG

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za kolejny pomysł na zupę brokułową :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. W takim razie podaje Ci przepis na najlepszą według mnie zupę brokułową :) Dla mnie jest fantastyczna:)

    http://aromatyczneinspiracje.blogspot.com/2010/12/zupa-krem-brokuowa-z-pomarancza-i-serem.html

    OdpowiedzUsuń