19 lutego

Makaron z cebulą


Danie proste , wręcz można by rzec ubogie (zwłaszcza w wersji podstawowej) i gdybym nie dodała kiełbasy , to nawet nie byłoby widać na zdjęciu , że ten makaron jest "z czymś" , a jednak okazało się całkiem smaczne.

Składniki:
- 40 dag makaronu
- 10 dag masła (dałam mniej)
- 2 jajka
- 3 cebule
- 2-3 łyżki startego żółtego sera
- sól
- pieprz
- (od siebie dodałam pokrojoną w kostkę kiełbasę)

Makaron ugotować. Cebulę drobno pokroić i usmażyć na maśle nie rumieniąc , od czasu do czasu podlewając wodą , żeby cebula zmiękła. Jajka roztrzepać i usmażyć z cebulą. Wszystko razem wymieszać z makaronem , posypać serem , przyprawić do smaku solą i pieprzem.

5 komentarzy:

  1. O,a ja właśnie uwielbiam takie proste danka:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszukuję takie przepisy zwłaszcza wtedy , gdy pomysłów brak , a w lodówce pustki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak widzę makaron to już wiem, że będzie mi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. moje klasyczne studenckie danie :D
    mam do takich sentyment :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam ten makaron - najbardziej smakował mi taki, który szykowała mi babcia, jedynie z jajkami i cebulką, przypomina cudny smak z dzieciństwa :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń