14 kwietnia

Zupa z porów i ziemniaków


Prosta , szybka i bardzo smaczna kremowa zupa. M-żonek co prawda za takimi nie przepada , ale za to mojemu młodszemu dziecięciu zupka smakowała.
Przepis podpatrzyłam na blogu Komarki , a poniżej cytuję przepis , bo wyjątkowo niczego w nim nie zmieniałam. No , może za wyjątkiem tego , że nie dawałam na wierzch zupy podsmażonego pora , ale to zwyczajnie z lenistwa ;-)

Składniki:
- 50 g masła
- 450 g ziemniaków
- 450 g pora (białych części, ale trochę zielonych też się przyda)
- 1 mała cebula
- 850 ml bulionu warzywnego lub drobiowego
- 142 ml kremowej śmietanki*
- 125 ml mleka*
- szczypiorek

*dbający o linię mogą odwrócić proporcje i dodać mniej śmietanki a więcej mleka

Oczyszczone i obrane ziemniaki pokroić w małą kostkę. Cebulę i pory pokroić w plasterki. Rozgrzać masło w garnku i dodać ziemniaki, cebulę i pora. Wymieszać z masłem i doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem. Przykryć i gotować na małym ogniu około 10 minut, aż warzywa zmiękną, ale nie zarumienią się. Dodać gorący bulion i gotować całość przez kolejnych kilka minut (ziemniaki muszą być miękkie). Zmiksować zupę blenderem na gładki krem. Dodać 3/4 śmietanki i całe mleko. Zagotować wszystko i doprawić do smaku.

Odłożony kawałek zielonego pora pokroić w krążki i lekko podsmażyć na maśle. Gorącą zupę wlać do talerza lub miseczki, na środku ułożyć trochę podsmażonego pora, ozdobić pozostałą śmietanką i posypać posiekanym szczypiorkiem.

Brak komentarzy: