15 kwietnia

Zupa meksykańska


Bogata , bardzo pożywna zupa. Podobno meksykańska , ale zabrakło mi w niej jakiejś typowej meksykańskiej przyprawy , bo ziół prowansalskich nie zaliczam do tego grona. Zresztą w ogóle mi tu nie pasują , ale może komuś odpowiada ich smak w zupie , więc nie usunęłam z przepisu.
P.S. Nie pamiętam skąd pochodzi ta receptura , ale prawdopodobnie ze strony "Moje przepisy".

Składniki:
- 1 puszka białej fasoli
- 3 cebule
- 1 puszka czerwonej fasoli
- 5 ząbków czosnku
- 1 słoiczek koncentratu pomidorowego
- 2 drobiowe kostki rosołowe
- 1 puszka kukurydzy
- 500 g mielonego mięsa wieprzowego
- 1 puszka soi
- sól i pieprz
- ew. zioła prowansalskie (dałam tylko odrobinę , ale następnym razem zrezygnowałabym całkowicie zastępując je jakąś inną przyprawą , typowo meksykańską lub chociażby majerankiem)

Cebulę pokroić w drobną kostkę , czosnek posiekać , połączyć z mięsem mielonym i podsmażyć na patelni (przez ok. 5 minut). Wlać 1 litr wody i dusić pod przykryciem pół godziny. Przelać do garnka , dodać resztę składników i gotować kolejne pół godziny na wolnym ogniu. Pod koniec gotowania dodać koncentrat pomidorowy , przyprawić.

5 komentarzy:

  1. zupka meksykańska to jest to co mój Luby kocha chyba najbardziej i potrafi zjeść cały sagan na raz;) ja dodaję do niej sporą ilość natki z pietruszki

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę , z mój m-żonek ma awersję do tego typu zup ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam!Wyszedł mi wielki gar na 3 dni i jakoś nikt nie marudził , że przez 3 dni jedliśmy to samo. Szczerze polecam. Zupa jest b. smaczna i nie skomplikowana.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie smaku dodaje takiej zupie mielony kmin rzymski,ostre przyprawy takie jak pieprz cayenne albo suszona papryka jalapeno, podawana z zieloną natką kolendry lub pietruszki smakuje wyśmienicie 😋

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiednie dobranie przypraw jest kluczem dobrego smaku.
    Dziękuję za komentarz :-)

    OdpowiedzUsuń