20 listopada

Karaibska zupa dyniowa


Kiedy byłam mała i mama gotowała zupę dyniową na mleku , to nikt jej nie chciał jeść oprócz mamy. Minęło wiele lat , aż w końcu przełamałam się i postanowiłam ponownie spróbować zupy dyniowej , choć tym razem w innym wydaniu. Jako wielbicielka kokosu pomyślałam sobie , że taka zupka może być całkiem dobra , skoro z dodatkiem mleczka kokosowego ;-) I wiecie co ? Ona jest pyszna ! - kremowa , lekko pikantna , z delikatnym posmakiem kokosu i ten kolor... słońce w talerzu :-) Za przepis dziękuję Małgosi.

Składniki:
- 2 + 1 łyżki masła
- 1 duża cebula, grubo posiekana
- 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
- 1 łyżeczka curry w proszku
- 2 średnie ziemniaki - obrane, grubo pokrojone
- 400 g dyni – obranej, grubo pokrojonej
- ok. 750 ml bulionu warzywnego lub drobiowego
- sól, pieprz do smaku
- 1 łyżka natki pietruszki – drobno posiekanej
- 1 szkl. mleczka kokosowego
- kawałek pora – pokrojonego w cienkie plasterki

W garnku rozpuścić 2 łyżki masła. Zeszklić na nim cebulę i czosnek. Dodać curry - mieszając podgrzewać ok. 1 min. Dodać ziemniaki i dynię – ponownie mieszając, smażyć przez 1 minutę tak , aby warzywa pokryły się masłem. Dodać bulion, natkę pietruszki, doprawić do smaku solą i pieprzem. Doprowadzić do wrzenia, gotować na wolnym ogniu pod przykryciem , aż warzywa staną się miękkie (ok. 15 - 20 min.). Zdjąć z ognia , zmiksować blenderem. Dodać mleczko kokosowe, wymieszać i ponownie gotować na wolnym ogniu kilka minut, aż składniki dobrze się połączą.
W międzyczasie rozpuścić na patelni pozostałą 1 łyżkę masła i smażyć na nim krążki pora do miękkości.
Podawać zupę przybraną smażonym porem.




2 komentarze:

  1. Mniam, mniam! Evenko,tez ją robiłam, pyszna jest to prawda!
    Sliczny kolor ma Twoja zupka!:))
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Majanko , a ja chyba zacznę częściej gotować tego typu zupy - następna prawdopodobnie będzie marchewkowa ;-)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń