21 września

Placuszki z kurczakiem i serem


W oryginale są to "kotlety" , ale z uwagi na to , że więcej w nich ciasta niż mięsa , nazwałam je placuszkami. To kolejny fajny pomysł na wykorzystanie piersi z kurczaka. Placuszki wyszły bardzo smaczne , a podałam je z ziemniakami i surówką. Przepis pochodzi z Kuchni Majki.

Ciasto naleśnikowe:
- 1 i 1/2 szkl. mąki
- 1/2 szkl. mleka
- 1/2 szkl. zimnej wody
- 2 jajka
- 1 płaska łyżeczka soli
- pieprz
- szczypta suszonej bazylii (nie dawałam)
- 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej

Ponadto:
- 1/2 kg piersi z kurczaka
- 15-20 dag sera żółtego
- olej do smażenia

Mąkę wymieszać z solą, szczyptą pieprzu, bazylią i sodą. Dodać jajka , mleko i wodę , dokładnie wymieszać mikserem. Mięso pokroić w drobną kostkę, ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Dodać do masy naleśnikowej , dokładnie wymieszać. Na rozgrzaną patelnię kłaść po jednej łyżce przygotowanej masy , smażyć na rumiano (najlepiej kilkakrotnie przewracać placuszki w czasie smażenia).


5 komentarzy:

  1. Pyszniutkie placuszki !:))
    Robiłam podobne, smakowały nam bardzo :)
    Pozdrówki kokosowa Evenko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Majanko , Ty nawet tutaj zaglądasz , chociaż tak rzadko dodaję przepisy :-)
    Pozdrawiam cieplutko (ten "kokosowy" przydomek chyba naprawdę do mnie przylgnie) ;-))

    OdpowiedzUsuń
  3. A zaglądam, zaglądam Kochana :*** Mła :***
    Powinnaś mieć - blog pachnący kokosem !:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności:) Robiłam podobne, bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń