07 września

Sałatka ziemniaczana (z jajkami) i boczkiem



Prosta sałatka ziemniaczana. Najlepiej użyć do niej młodych ziemniaków, ale jeżeli nie mamy dostępu, to wystarczy, jeśli będą miały zwarty miąższ (inne się rozsypią). 
Poniżej podaję przepis podstawowy, choć w mojej wersji zabrakło jajek (nie, nie wykupili w sklepie, nie dodałam ich celowo ;-) A to dlatego, że sałatkę chciałam podać z jajkiem sadzonym, więc siłą rzeczy musiałam zrezygnować z jajek gotowanych.
W przepisie jest jeszcze uwzględniony sok z cytryny, ale to już zależy od majonezu (każdy jest nieco inny w smaku) i własnych upodobań, ja nie dodawałam.


Składniki:
- 500  g ziemniaków (najlepiej młodych lub o zwartym miąższu)
- 3 jajka ugotowane na twardo
- 125 g boczku
- 3 czubate łyżeczki majonezu
- 1 łyżeczka musztardy z gorczycą
- mały pęczek świeżego koperku
- ew. odrobina soku z cytryny
- sól i pieprz

Ziemniaki obrać i ugotować w osolonej wodzie. Odstawić, żeby wystygły.
Boczek pokroić w kostkę i przesmażyć na rumiano. Odsączyć  z tłuszczu na papierowym ręczniku.
Ziemniaki i jajka pokroić w większą kostkę, przełożyć do miski i dodać boczek.
W kubeczku wymieszać majonez z musztardą i drobno posiekanym koperkiem. Polać dressingiem sałatkę i wymieszać. Doprawić do smaku solą i pieprzem, udekorować koperkiem.
Podawać natychmiast.


Przepis pochodzi z nie istniejącego już bloga "Brulion z przepisami".

http://mopswkuchni.net/2015/07/28/warzywa-psiankowate-2015-zaproszenie/

3 komentarze:

  1. Prosta i pyszna. Zapraszam do dodania przepisu do akcji Warzywa psiankowate 2015 :) Jutro już ostatni dzień.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio z zalem odkrylam ze Brulionu z przepisami juz nie ma. Wiesz moze czy przepisy z niego sa gdzies dostepne?

    OdpowiedzUsuń
  3. Obawiam się, że blog został skasowany z całą zawartością. Przepis miałam zapisany i takim cudem się uchował ;-)

    OdpowiedzUsuń