04 września

Zupa z kalarepy


Bardzo prosta zupa, z zaledwie kilku składników. Podawać ją można z różnymi dodatkami - ja wybrałam lane kluski. Nie byłam pewna jak zareagują na taką zupkę moje pociechy, ale o dziwo zajadały ze smakiem :-)

Składniki:
- 500 g kalarepy
- 2 l wywaru drobiowego (użyłam kostki rosołowej)
- 2-3 łyżki kwaśnej śmietany
- 2 łyżki mąki
- sól i pieprz do smaku

Dodatkowo:
- grzanki, lane kluski, groszek ptysiowy, ryż (do wyboru)

Kalarepę obrać, pokroić w kostkę i ugotować w wywarze. Część ugotowanej kalarepki można odłożyć, a resztę zmiksować. Dodać śmietanę rozmieszaną z mąką i ponownie krótko zmiksować. Następnie dodać odłożoną wcześniej kalarepkę, przyprawić solą i pieprzem, zagotować.
Podawać z grzankami, lanymi kluskami, groszkiem ptysiowym lub ryżem.


Brak komentarzy: