14 października

Tzatziki (grecki sos jogurtowo-ogórkowy)


Kiedyś zastanawiałam się co to takiego te "cacyki". Dopiero po jakimś czasie dowiedziałam się , że jest to sos grecki , w dodatku banalnie prosty. Robi się go na bazie jogurtu , z dodatkiem świeżego ogórka i ewentualnie koperku. Należy też dodać , że sos ten jest dosyć mocno czosnkowy ;-)
Poniższy przepis znalazłam na
tym blogu.

Składniki (3-4 porcje):
- 170 g jogurtu greckiego (Fage)
- 2-3 ząbki czosnku
- 1/2 dużego ogórka
- 1 łyżeczka oliwy z oliwek
- sól i pieprz
- odrobina soku z cytryny lub czerwonego octu winnego
- ew. trochę posiekanego koperku

Ogórka obrać , zetrzeć na tarce o małych oczkach i "wycisnąć" w papierowym ręczniku (lub dobrze odcedzić na sitku). Czosnek przecisnąć przez praskę , wymieszać z ogórkami i jogurtem , wlać oliwę , trochę soku z cytryny , przyprawić solą i pieprzem. Przed podaniem schłodzić co najmniej 20 minut.


7 komentarzy:

  1. jak mocno czosnkowy, to mi bardzo odpowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Majanko , zwłaszcza jak coś dobrego jest jeszcze do niego (a raczej on do czegoś) ;-)

    Aga , ilość czosnku można dostosować wedle upodobań , ale taki mocno czosnkowy chyba powinien być ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ten sosik :) Mogę jeść go do wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ten sos. szczególnie, kiedy jest aż przesadnie napakowany czosnkiem i ogórkami ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. To coś zdecydowanie dla mnie. Uwielbiam czosnek!

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam tzatziki z pieczonymi ziemniakami :)

    OdpowiedzUsuń