23 kwietnia

Sałatka z ziemniakami , wędzonym serem i szynką


Tę sałatkę miałam okazję robić dwukrotnie - raz dodałam wędzonego sera (jak podaje przepis) , a drugi raz ostrego cheddara. Za pierwszym razem sałatka smakowała chyba trochę lepiej , ale ogólnie jej smak mogę określić jako... interesujący ;-)
Przepis pochodzi z książki R.Kalenuika "Po prostu pyszne".

Składniki:
- 1/2 kg ziemniaków ugotowanych i pokrojonych w kostkę
- 20 dag wędzonego sera (raz robiłam z wędzonym , a raz ze zwykłym , ostrym , żółtym serem) , pokrojonego w kostkę
- 2 łodygi selera naciowego , drobno pokrojone
- 3 młode cebulki drobno pokrojone
- 2 jajka ugotowane na twardo i drobno posiekane
- 1 szkl. gotowanej szynki , pokrojonej w kostkę
- 2 łyżki soku z cytryny
- 1 szkl. majonezu (dałam mniej)
- sól i pieprz

Ziemniaki , ser , seler , cebulkę , jajka i szynkę wymieszać. Majonez przyprawić sokiem z cytryny , solą i pieprzem , polać tym sałatkę i dokładnie wymieszać. Przed podaniem schłodzić w lodówce przez 1 godzinę.


9 komentarzy:

  1. Pyszna musi być :) Bo wygląda apetycznie !:))

    OdpowiedzUsuń
  2. W srodku nocy mi taka salatka swiecisz po oczach, wstydu nie masz ;) Wlasnie sie zastanawialam co bym zjadla i juz wiem, musze tylko przekonac wlasciciela oscypka, zeby mi go oddal :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Majanko , najlepiej przekonać się o jej smaku osobiście ;-)

    Olasz , w środku nocy to się śpi ;-)))
    A oscypka jadłam tylko raz w życiu , ale pamiętam ten smak do dziś ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. I znowu fajna sałatka:) Robię ją na niedzielę, a co?! O moich odczuciach smakowych Evenko dam Ci znać, ale ja to już czuję, że smakować nam powinna:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Alinko , zatem czekam na opinię :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sałatkę Evenko zrobiłam tak jak wtedy obiecałam:)Tylko z opinią zawaliłam, z głowy mi wyleciało:( Niemniej jednak opinia będzie i to taka na piątkę! Mnie sałatka bardzo smakowała, a dziewczyny w pracy ogromnego plusa po skomsumowaniu jej wystawiły!!

    OdpowiedzUsuń
  7. czy warto tą salatke zrobic

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdyby nie było warto, to autorka nie zamieściłaby tutaj przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słusznie Olasz :-)
    Poprzedni komentarz potraktowałam jako pytanie retoryczne ;-)

    OdpowiedzUsuń