02 stycznia

Sałatka z kurczakiem i ananasem

I znowu sałatka. Tym razem jako moja propozycja do "Kuchni Świątecznej i Noworocznej " zorganizowanej przez Olgę Smile. Co prawda na świątecznym stole zazwyczaj gości u mnie tradycyjna sałatka jarzynowa , ale na Nowy Rok staram się przygotować coś innego. Tę sałatkę robię już od jakiegoś czasu , choć nie za często , bo m-żonek za nią nie przepada. Ja natomiast uwielbiam , więc zawsze mogę się najeść nią do syta ;-)



Składniki:
- 1 podwójna pierś kurczaka
- 1 puszka kukurydzy
- 1 puszka ananasa
- 10 dag rodzynek
- majonez
- sól
- pieprz
- olej do smażenia

Mięso pokroić w dość drobną kostkę , oprószyć solą i pieprzem , usmażyć na oleju , ostudzić.
Rodzynki sparzyć w gorącej wodzie , odcedzić , osuszyć. Ananasa pokroić w kostkę , wymieszać z kurczakiem , rodzynkami i odsączoną kukurydzą. Dodać majonez , przyprawić solą i pieprzem do smaku , schłodzić.

Uwagi:
Piersi kurczaka zamiast smażyć , można ugotować w całości i dopiero potem pokroić w kostkę.

17 komentarzy:

  1. proponuje zmiane nazwy bloga;) np na salatki-blog;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obiecuję , że następny przepis nie będzie na sałatkę ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wcale nie narzekam na Twoje pyszne salatki:) Moze i nawet lepiej dla mnie, bo ja nie znam zadnego przepisu na salatki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. W takim razie korzystaj , bo ostatnio rzeczywiście zrobił się u mnie mini-bar sałatkowy :-)) Muszę postarać się przynajmniej "mieszać" przepisy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robię bez rodzynek,z kurczakiem wędzonym i ryżem Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzieś widziałam tę wersję z ryżem , może kiedyś spróbuję (m-żonek ryżu też nie lubi , ale skoro cała sałatka mu nie smakuje...) ;-)
    Przypomniało mi się , że niektórzy dodają także tarty żółty ser.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejna pyszną sałatkę widzę:) Mniammm... trzeba będzie wypróbować:) Pozdrawiam Anita.

    OdpowiedzUsuń
  8. To jedna z moich ulubionych. :) Stara prawie jak świat, ale mnie osobiście nigdy się nie nudzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też mam ten przepis już od dosyć dawna , ale rzadko z niego korzystam , bo moja rodzinka niestety nie przepada za tego typu sałatkami ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wypróbowała przepis i muszę powiedzieć, że bardzo mi smakowała:) Nie wiem co ta sałatka ma w sobie, ale podobnie jak u Ciebie mojego M nie zachwyciła. Zupełnie nie wiem dlaczego, bo ja jadłam ją z wielką ochotą;) Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za pyszną inspirację:) Niedługo wstawię ją na bloga;)

    OdpowiedzUsuń
  11. No co jest z tymi facetami ? ;-)) Cieszę się , że chociaż Tobie smakowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie opycham się Evenko tą sałatką, jest pyszna!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Sama ją uwielbiam , więc tym bardziej cieszę się , że i Tobie posmakowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

    OdpowiedzUsuń
  15. To jest jedna z moich ulubionych sałatek!!! Ale myślę, że jej się nie da nie lubić :D Zawsze ją robię z nadzieją, że przetrwa chociaż 2 dni ale ledwo wytrzymuje 2 godziny! Ja dopiero zaczyyynam moją sałatkową przygodę ale zapraszam :) Może coś doradzisz :)
    http://www.tylkosalatki.pl/

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszna sałatka, dziękuję za przepis. Wszystkim bardzo smakowało :) W zamian zapraszam na moją sałatkę - wygląda niewinnie, jest banalnie prosta i... zrobiła furorę u mnie w rodzinie :) http://brazylijskie.com.pl/25.php

    OdpowiedzUsuń