21 sierpnia

Ogórki konserwowe


Ogórków ciąg dalszy , tym razem klasycznie - ogórki konserwowe. Zawsze robię ich najwięcej , bo są dla mnie niezastąpione , jako dodatek do sałatek , czy po prostu do obiadu. Przyprawy można sobie dowolnie komponować , wedle uznania i upodobań. Poniżej podaję moją wersję.

 Składniki:
- małe ogórki  (2- 2,5 kg)
- chrzan
- koper
- czosnek
- gorczyca
- liść laurowy
- ziele angielskie
- ew. liście czarnej porzeczki

Zalewa:
- 5 szkl. wody
- 1 szkl. octu 10%
- 2 łyżki soli
- 5 łyżek cukru

Zagotować i przestudzić.

Ogórki umyć , ułożyć ciasno w słoikach i dodać przyprawy.
Ja do każdego słoika daję jedną , dużą gałązkę kopru , mały kawałek chrzanu , 1-2 pokrojone ząbki czosnku , 1 mały listek laurowy (wybieram jak najmniejsze) , 1 ziarenko ziela angielskiego , ok. 1/4 łyżeczki gorczycy i 1 liść czarnej porzeczki (nie musi być).
Ogórki zalać przygotowaną wcześniej zalewą , zakręcić słoiki i pasteryzować 5 minut od chwili zagotowania (nie dłużej). 



9 komentarzy:

  1. Ja również konserwowych robię najwięcej. Dodaję jeszcze do nich marchew lub całe papryczki chili

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama czasami dodaje marchewkę , ale z chili jeszcze nie próbowałam. Podejrzewam , że są z lekka pikantne ? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj
    Przepisy zapamiętam sobie, przydadzą się :)
    Pozdrawiam smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co się stało ze słodkim blogiem Arabeski?

    Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że wkrótce powróci, ale nie mam na to niestety wpływu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj
    Nie byłaś u mnie na bigosie? :(
    Czekam na inne Twoje przepisy kulinarne, oprócz słodkości.
    Pozdrawiam słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam przelotem ;-)
    Postaram się dodać coś jutro.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy zalewamy ogorki goraca czy zimna zalewa. Serdecznie dziekuje za odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciepłą lub całkiem zimną, ale nie gorącą.

    OdpowiedzUsuń