11 lutego

Żeberka w sosie barbecue


Mój m-żonek od dawna dopominał się o pieczone żeberka. Trochę niechętnie , ale w końcu postanowiłam , że będzie je miał. Musiałam tylko znaleźć odpowiedni przepis , bo nigdy nie miałam z nimi do czynienia (na jakim świecie ja żyję...? ;-)
Z pomocą przyszła mi książeczka "Poradnika domowego" , choć pracę znacznie sobie ułatwiłam kupując gotowy sos , zamiast przygotowywać własny. No bo po co dodawać sobie roboty , kiedy w sklepie mam ze 20 różnych rodzajów sosów barbecue ? W sumie danie proste , zwłaszcza z gotowym sosem , i bardzo smaczne.


P.S. Poniżej podaję przepis na domowy sos barbecue , według tejże samej książeczki , ale uprzedzam , że nie wiem jak on smakuje.

Składniki:
- 1 kg żeberek
- mała cebula
- cytryna (nie dawałam)
- sól
- sos barbecue (użyłam gotowego , ze sklepu)

Żeberka opłukać , podzielić na porcje , włożyć do garnka i zalać wrzącą wodą tak , aby je przykryła. Dodać cebulę i cytrynę pokrojone w cienkie plasterki , posolić i gotować do miękkości (ok. 50 minut).

Ugotowane żeberka wyjąć i osuszyć. Piec na ruszcie , smarując sosem i odwracając od czasu do czasu (albo , tak jak ja to robiłam , zwyczajnie upiec w piekarniku na blasze).


Podaję przepis na sos , ale osobiście go nie wypróbowałam.

Sos barbecue:
- 1 i 1/2 szkl. keczupu
- 3 łyżki sosu worcestershire
- 3 łyżki soku z cytryny
- 1 łyżeczka skórki otartej z cytryny (nie dawałabym)
- 2 ząbki czosnku
- 1 i 1/2 łyżki brązowego cukru
- 1 łyżeczka chili
- pieprz
- sól

W garnku z grubym dnem wymieszać wszystkie składniki sosu (czosnek ma być przecisnięty przez praskę) , wlać pół szklanki wody , doprowadzić do wrzenia , zmniejszyć ogień i mieszając gotować , aż sos zgęstnieje. Na koniec ewentualnie jeszcze raz doprawić.




Brak komentarzy: