26 września

Papryka konserwowa

 

Przepis na paprykę konserwową, według opinii wielu osób - najlepszy. Sama uważam, że rzeczywiście jest bardzo dobry. Nie mam co prawda zbyt wielkiego porównania, bo do tej pory korzystałam tylko z jednego, sprawdzonego przepisu. Uznałam jednak, że ten jest lepszy, więc go tu zamieszczam :-)


Składniki na 10 litrowych słoików:
- 5 kg papryki

Zalewa:
- 15 szklanek wody (3,75 l)
- 1 i 1/2 szkl. octu spirytusowego 10%
- 2 i 1/3 szkl. cukru
- 4 łyżeczki (z lekkim czubkiem) soli niejodowanej
- 25 kulek ziela angielskiego
- 30 ziaren czarnego pieprzu
- 12 liści laurowych
- 4 łyżeczki gorczycy

Dodatkowo:
- olej rzepakowy

Składniki zalewy połączyć ze sobą w dużym garnku i doprowadzić do wrzenia. Od tego momentu gotować 10 minut.
Papryki umyć, wydrążyć gniazda nasienne, pokroić w ćwiartki lub ósemki (zależnie od wielkości). Układać ciasno w słoikach i zalewać gorącą zalewą. Do każdego słoika wlać trochę oleju (wg oryginalnego przepisu są to 3 łyżki - ja zamierzałam dać co najwyżej po 1, ale finalnie w ogóle o nim zapomniałam, więc moje były bez oleju). Słoiki zakręcać i pasteryzować 15-20 minut (od momentu zagotowania wody).
Kasia podaje jeszcze inną metodę, a mianowicie wstawienie słoików do piekarnika nagrzanego do 125 st.C na ok. 40 minut.

Na podstawie przepisu Kasi (obecnie nie jest dostępny na jej stronie, na szczęście zapisałam go już dawno :-)

Brak komentarzy: