10 października

Pilaw z kurczakiem po grecku


Uwielbiam takie dania - ryż i dużo jakiegoś sosu , najlepiej mięsno - warzywnego , coś w rodzaju chińszczyzny. Ten przepis jest co prawda grecki , ale też smaczny :-)

Przepis pochodzi z książki Rona Kalenuika "Po prostu pyszne".

Składniki:
- 450 g mięsa kurczaka pokrojonego w kostkę
- ok. 3 łyżki masła
- 1 mała cebula
- 1 mała zielona papryka
- 2 łyżki mąki
- 2 szkl. wywaru z kurczaka (ugotowałam z kostki)
- 1/4 szkl. rodzynków

Kurczaka podsmażyć na maśle. Dodać cebulę i paprykę pokrojone w drobną kostkę ; smażyć do miękkości. Dodać mąkę , zamieszać , zasmażyć. Wlać wywar i dusić na małym ogniu przez 10 minut. Dodać rodzynki i dusić dalsze 3 minuty. Podawać z ryżem.

6 komentarzy:

  1. W sumie to chyba mój pierwszy grecki przepis (nie licząc ryby po grecku), z którego skorzystałam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. smieszne jest to ze ryba po grecku jest potrawa nieznana w Grecji;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To pewnie tak samo sprawa ma się z pierogami ruskimi i innymi z nazwy "zagranicznymi" daniami , a tak naprawdę , tradycyjnymi polskimi :-))
    Chciałabym wiedzieć skąd się biorą te wszystkie nazwy... Przecież nikt nie wymyśla ich ot , tak sobie , bez związku z daną potrawą ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię potrawy tego typu. i Kocham grecką kuchnię :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. O , widzisz... to mamy podobnie (tylko ja jeszcze nie poznałam za bardzo greckiej kuchni) ;-)

    OdpowiedzUsuń